onsdag den 22. maj 2013

Majvejr er møgvejr

"Møgvejr er Mouvejr" hedder det i en tv-reklame. Det passer rigtig fint til vejret i dag. Det har regnet siden engang i aftes og ifølge DMI holder det først op i aften. Trist og øv.
 
 
Da jeg for et par dage siden planlagde at lave en portion suppe til os i dag, var jeg lidt betænkelig. Suppe er jo ikke decideret sommerspise, men mine betænkeligheder er gjort så vældigt til skamme. Man kan ikke finde et mere passende vejr til en gang suppe. I dag var den lavet af blomkål, gulerødder, kartofler, ærter og en rest squash, som jeg havde i fryseren. Jeg lavede en stor grydefuld, og vi spiste den med kødboller og kyllingeboller. Der er så meget tilbage, at det bliver min aftensmad i morgen.
 
Da jeg i går var i SuperBrugsen, ville jeg købe en pose frosne kødboller med hjem. Men det havde man ikke i butikken. Den flinke brugsmand ringede til sin foresatte for at spørge efter kødboller, og han fik det svar, at kødboller er sæsonvare, som ikke sælges om sommeren. Men kyllingeboller er åbenbart ikke sæsonvare, det er poserne med både kød- og melboller heller ikke. Og der lå masser af frosset suppe i frysedisken. Det fatter jeg ikke meget af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar